lördag 21 november 2009

vill ni se freaks sa ska ni komma till min skola

Nej nu pratar vi inte DAGYstyle, nu pratar vi tyska studenter som har flyttat hemifran för allra första gangen. Det finns flera typer av studenter:

JURISTERNA

okej jag pluggar juridik själv, men jag och typ sju andra är undantag.

den typiska juristen har backatslickat har ( som kille) eller langt blont har som tjej. Pärlörhängen är ett MASTE, samt en burberry scarf som de har sa tajta runt halsen att man blir rädd ( eller snarare hoppas pa ) att de ska kvävas. De är allmänt otrevliga, skrattar aldrig, har daliga betyg men en pappa som är läkare/advokat/har mkt pengar.

SPRAK/KONST/PSYKOLOGIE-studenterna

de är som folk ifran A-korridoren pa dagy. Lite annorlunda, ganska charmiga men i alldeles för stora doser dödligt irriterande. tycker om att lata, tycker de är kreativa...

POLITIKVETENSKAPsmänniskor

Är väldigt politiska, protesterar mycket, de flesta är manliga, mellan 20 och 28, ganska manga har dreadlocks, Converse skor är ett MASTE. Dessutom önskvärt: Stora hörlurar pa ipoden och individuell musik.



det är ganska freakilicious här, och jag gillar det.

kom pa en sak igen: jag är en äcklig blandning av alla de här tre typerna( förutom juristerna kanske) men jag älskar mina converse, jag tycker om sandär indie skit musik...mmmm fast jag är inte man och har inga dreadlocks och är inte allmänt konstig...


Nu har jag pluggat klart för idag, klockan är 21:12 och i ugnen star en sockerkaka som ska delas ut till kompisarna i morgon. ( och en liiiiiiiiiten bit ska jag stoppa i mig ikväll)
gud jag orkar inte berätta om min rumskompis men jag lovade---
han är vegan. det säger väl allt? funderar över att laga mat till honom och blanda i lite mjölk och andra djuriska grejer. sa elak jag är

nu ska jag kolla pa grey's anatomy och läsa stuff white people like.

ciao

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar