lördag 21 november 2009

Lördag

Halloo!
ja, jag bloggar. fy och usch och bläh pa mig, men jag tänkte sahär: jag är sämst pa att höra av mig regelbundet och ännu värre pa att berätta lite interessanta saker, sa da tänkte jag: varför inte skriva upp det?
och voilà, da kom bloggidén upp. Haller förmodligen pa att förvandlas till en äcklig, politisk 80-talist. jag skyller pa omgivningen här, jag menar, hej jag bor i Tysklands äldsta stad och ingen annan än KARL MARX föddes här. Don't blame me.
Det är lördag i alla fall och jag har precis pluggat och läst om politiska theorier och methoder i en och en halv timme och nu känner jag bara hur min hjärna vägrar ta upp nya saker sa jag ska ga ut och springa. eller kanske ska säga lyssna pa musik och ga lite?
Efter det är det dags för att tvätta sängkläder och sant, gud vad jag hatar varan tvättmaskin. den later sa himla mycket, luktar väldigt ofräscht och det gar inte att öppna luckan om man inte drar i den i en halvtimme. Dessutom hatar jag att tvätta för jag är alltid rädd att tvätta pa fel sätt. liksom rosa strumpor och vita och svarta tröjor. jag är alltid nära en hjärtattack efter att jag satt pa maskinen och vagar inte slappna av förrän jag fatt mina nytvättade plagg ( som inte blivit rosa, svart, eller gratt). Jag maste verkligen göra en lista eller ngt för att komma ihag vilka saker jag ska tvätta pa vilket sätt...lalala----maste fraga Mama
Denna helg kommer vara trakig. alla mina kompisar här har antingen akt hem över helgen eller är upptagna med sina pojk/flickvänner.
men det är bra! igar skulle jag egentligen ha pluggat men istället sa skypade jag och sen gick jag ner till min granne och käkade jätte god mat och kollade pa CSI, en dalig skräckfilm och massor med reklam ( ofrivilligt)
Nu drar jag, men när jag aterkommer sa ska jag berätta lite om min konstiga roommate, sa hang on biatches!
ciao ciao

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar